fredag 2 december 2011

You Are The Air That I Breath - Chapter 1

Måndag morgon-Johannas perspektiv:

Jag vaknade som vanligt av att klockan ringde 07.00, jag reste mig långsamt från sängen och gick i en dusch där jag tvättade håret och rakade benen.
-Johanna, Nellie är här nu!!! Ropade mamma nerifrån hallen
-SHIT! Skrek jag för mig själv

Jag sprang ut ffrån duschen och drog snabbt på mig kläderna jag skulle ha på mig under dagen, det fick bli ett par ljusa jeans och en grå superman-tröja sedan sprang jag tillbaka tilll badrummet och drog några snabba tag med borsten genom mitt långa lockiga hår. Sprang in i mitt rum där nu Nellie satt på sängen.
-Varför så strässad? Frågade hon med en konstig blick
-jag är väll sen? sa jag frågandes
-Haha nej, jag fick skjuts av mamma så jag är lite tidig, snygga kläder by the way! Sa Nellie skrattandes

Väl på skolgården såg vi vårt lilla "gäng" stå en liten bort så vi sprang dit, den första som såg occ komma springandes var Adrian
-Heejsan! sa han med ett stort leende när han kramade om mig
-Hej! Sa jag minst lika glatt tilbaka
vårat lilla gäng bestod av mig, Nellie, Adrian, Noel och Teo och nej varken jag eller Nellie var särskillt bra på att få tjejkompisar, det var mest killarna som villa vara med oss fast det gjorde ju såklart inte oss något.
En bit bort från oss såg vi Maria och Felicia stå och kolla på oss som om vi var helt dumma i huvudet
-Vad fan glor dom på då? Sa Nellie som att hon läst mina tankar
-ingen aning men idag orkar jag inte bry mig! Svarade jag glatt
-Juste, Hur gick det i studion igår? Frågade Adde (Adrian) Nyfiket
-Det gick hur bra som helst!
-När får vi höra låtarna då? Frågade Noel
-Snart hoppas jag, min första singel "Beautiful Perfect" släpps idag om några timmar! Sa jag hur glatt som helst
-Föresten snygga kläder ni har, Sa Teo och blinkade mot mig och Nellie, vi kollade frågandes på varandra och sedan ner på våra kläder
-HAHAH, jag har inte ens sett att vi har lika. Utbrast jag samtidigt som jag garvade

Efter lunchen satte hela gänget sig på våran vanliga plats, längst bort i korridorens hör för det var ända stället man fick sitta och prata ostört.
-Johanna din mobil vibrerar, sa Noel som höll min mobil medans jag skrev klart en läxa jag inte riktgit var klar med.
*samtal*
-Ah hallå det är Johanna.
-Hej Johanna det är Pelle, sa personen på andra sidan linjen, Pelle är min manager som jobbar på Universal Music
-Hejsan! 
-Jo det är så att jag har lite bra och dåliga nyheter....sa Pelle och mitt glada leende försvan och övergick till ett oroligt ansiktsuttyck
-Vadå?
-Det är några som vill att du ska vara "Opening Artist" för deras turné. När han sa det kände jag hur några glädjetårar trängde sig fram, det här var ju min dröm som nu skulle gå i uppfyllelse, att få stå på scen inför massor med människor. När mina tårar började rinna kollade de andra i gänget frågandes på varandra.
-Jag gissar att det var den bra nyheten? vad är den dåliga?
Det var tyst ett tag, jag antog att han var tvungen att fundera hur han skulle få ut det rätt.
-Du måste flytta till London.

_____________________________________________________________
Okej, det där var första kapitlet! Vad tycker ni? :)) vill ni läsa mer så KOMMENTERA!! :D<3




1 kommentar:

Vas Happenin?