onsdag 7 december 2011

You Are The Air That I Breath - Chapter 7

-Jaaa ni var grymma!! Svarade Johanna
-Men är ni fans? ni kunde ju varje låt utan till! Fråågade Zayn
-Haha eh ja..typ svarade jag och rodnade lite. Vi snackade riktgit länge men sen bestämde vi oss för att åka och bowla.
___________________________________________________________


Johannas perspektiv
Vi åkte till bowling hallen som killarna hade hyrt både för att det var rätt sent och för att vi skulle få vara lite ifred.
-Åh skorna är sååå fula!! sa jag
-Vadå fula?det är ju typ snyggaste skorna ever. Sa Nellie ironiskt
-Haha tjejer...suckade Zayn och skakade på huvudet
Vi knäd på oss de riktgit gräsliga och obekväma skorna och gick och valde våra klot, jag valde ett turkost, Nellie ett rött, Niall ett lila och Zayn valde ett blått, Harry och Louis stod och bråkade om vem utav dom som skulle ha det rosa klotet
-Ge mig, jag vill ha det! Sa Louis med en bebis röst
-Nej jag hade den först sa Harry med minst lika barnslig röst
-Killar, ni kan väll dela? frågade Liam
-Dela? med honom? han kommer ju smitta ner den med all sin otur ju! sa Louis och alla började skratta
efter en del om och men kom de överens om att dela på det rosa klotet ändå, haha omogna killar man känner.
Vi spelade lite havt seriöst i några minuter sen spårade allting ut helt och hållet, Louis och Zayn körde tävling om vem som gled snabbast på banan, Harry och Liam sprang runt och klättrade på allt möjligt, Niall gjorde lite allt möjligt och såklart klagade han över att han var hungrig, jag och Nellie satt mest och garvade åt killarna men vi kunde inte motstå att också glida på banorna.
-Jag kommer ha magrutor efter den här kvällen sa Nellie och skrattade
-Jag med, jag har inte skrattat så här mycket på länge!
-Någon mer än jag som är hungrig? frågade Niall och kom och satte sig bredvid mig och Nellie som satt mitt i en bowlingbana.
-Jo jag är hungrig svarade Nellie
-Johanna, du och jag kan gå och se om det finns något att äta här sa Harry som nu också satt bredvid oss, jag nickade till svars och vi reste oss upp från golvet och började gå runt i hallen för att hitta något men det var omöjligt, alla skåp var låsta eftersom det inte var någon som jobbade så här sent.
-Stackars Niall som får klara sig utan mat nu. Sa Harry och jag bara skrattade, jag tror jag började bli lite övertrött för jag var mer hyper än vanligtvis. Jag och Harry bestämde oss för att gå ut till någon affär och handla något istället så vi gick och hämtade våra jackor och gick mot utgången men dörren gick inte att öppna.
-Fan...muttrade Harry, jag kollade bara på honom lite smått oroligt och vi gick snabbt tillbaka till de andra
-Hörrni, vi är inlåsta sa jag och de andra bara kollade konstigt på mig som att jag var dum i huvudet eller något
-Men lås upp dörren då? sa Nellie och kollade på mig med en frågande blick och de andra garvade
-Det går inte, vi har ingen nyckel svarade Harry.

Nellies Perspektiv

När Johanna och Harry kom tillbaka efter at ha hämtat sina jackor sa dom att vi var inlåsta, först trodde alla att dom bara drev men det visade sig att de var helt seriösa.
-Vad gör vi nu då? Frågade Louis som var seriös för en gångs skull
-Vi kan dela på oss så kan vi leta efter någon bakväg eller nåt? sa Zayn
-visst sa Niall
Vi delade upp oss så att jag och Niall gick tillsammans, Harry och Johanna (såklart) och så gick Louis, Liam och Zayn tillsammans.
Vi började gå runt i hallen, den var faktiskt större en vad man trodde men hur mycket viän letade så hittade vinget sätt att ta oss ut på eller ja om vi inte ville krossa ett fönster men ingen av oss var särskillt sugna på det. Efter att ha letat i nästan en timma helt utan resultat hörde vi ett litet skrik och sedan ett asgarv, vi började skratta lite för oss själva men gick till de andra för att se vad som hände.

Harrys Perspektiv (samtitigt)

Jag och Johanna gick runt och letade efter ett förråd eller något sådant som det skulle kunna finnas något ätbart men nej, ingenting. plötsligt fick Johanna värsta skrattanfallet.
-Haha vad är det? frågade jag och skrattade åt henne
-Haha nejmen det här är så typiskt Nellie och mig, alltid råka ut för någonting, ganska ironiskt egentligen svarade hon och fortsatte skratta.
-Jag älskar ditt skratt sa jag och hon blev helt tyst och kollade på mig med en konstig blick som jag inte kunde tyda så jag började garva åt henne
-vad? frågade hon osäkert
-Nej inget, du såg bara så gullig ut svarade jag och log, vi stod och stirrade på varandra ett tag sedan böjde jag mig långsamt ner mot Johanna och hon sträckte lite på sig, precis när våra läppar snuddades vid så plingade Johannas mobil
-sms från pelle sa hon lite tyst och började läsa smset högt, vi ska vara hos Pelle imorgon klockan 8, möte igen vi åker ju om en vecka stod det i smset och jag log stort när tanken slog mig att Johanna och Nellie skulle med på turnén, 7 månader med de tjejerna...haha det kommer bli helt sjukt.
-Men vänta, smsa Pelle och säg att vi är inlåsta! sa jag
-Ja vilken bra idé! du är ju smar sa hon och skrattade lite.
Liam, Zayn och Louis kom mot oss och jag berättade om att vi hade möte imorgon och att Johanna skulle smsa Pelle.
-satan..mumlade Johanna
-Vad? frågade vi killar i mun på varandra
-ingen teckning svarade hon
-men vi gör så här, ja ställer mig på den där bänken vid fönstret så sätter du dig på mina axlar så kanske du lyckas få iväg ett sms? sa jag och kände mig stolt av att kommit på ytterligare en bra idé. Jag ställde mig på bänken och Johanna satte sig på mina axlar
-Säkert att jag inte är för tung? frågade hon oroligt
-Men för åttonde gången, du väger ingenting! sa jag och hon suckade. Jag kände hur vi började vingla lite när hon försökte sträcka på sig för att komma ännu högre upp men som tur var lyckades jag hålla mig uppe
-Det går inte, suckade Johanna
-Okej kom ner då sa jag och hon började ta sig ner från mina axlar men plötsligt tappar jag balansen, Johanna skriker till och vi ramalr över de andra killarna så vi låg i en ända stor hög på golvet och vi alla brast ut i världens as garv.
______________________________________________________
Kommentera!! vad tror ni händer? Hinner de till mötet? ´vad vill ni ska hända?
Nu tycker jag faktiskt att detta inlägg vore få massa kommentarer för jag skulle egentligen inte gjort ett men nu fick ni ändå ett inlägg som dessutom var ganska långt :) så får vi inte minst 7 kommentarer så blir det inget inlägg imorgon MEN får vi mer så får ni 3 stycken :)xx

4 kommentarer:

  1. JÄTTTEEEE BRAAAAA!!!! MERAAA

    SvaraRadera
  2. Hahahahahah garvade ihjäl mig "men lås upp dörren då?" hahah så roligt xD

    SvaraRadera

Vas Happenin?