onsdag 21 december 2011

You Are The Air That I Breath - Chapter 14

Innan läkaren gick ut ur rummet berättade han att Johanna skulle få åka hem redan ikväll efter att några fler prover hade tagits och hon skulle ta det väldigt lungt men ja...det blir nog inte så lungt med turnén och allt. Ända sedan händelsen på klubben har Nellie inte varit sig själv, ja det kan man förstå eftersom hennes bästa vän blivit frogad och varit nära på att dö, men ändå jag gillade inte att se folk jag bryr mig riktgit mycket om ledsna.
Jag måste komma på något som kan få henne på bättre humör, men vad?
____________________________________________________________________
(Ingen bild men av någon anledning fungerar det inte att ladda upp?)

Johannas Perspektiv
Läkarna hade sagt att jag fick åka hem om jag tog det lungt för alla droger hade åkt ur kroppen så nu var det bara dags att packa ihop allting och bege sig till flygplatsen på en gång men först var jag tvungen att ringa mamma, de dök ju aldrig upp på konserten.
*samtal*
-Johanna hur är det?? skrek mamma i telefon
-Mamma ta det lungt jag mår bra! suckade jag och hon pustade ut
-vad var det som hände? frågade hon och jag började berätta allt från hur underbart det var att stå på scen till hur dåligt jag började må på klubben och att läkarna sagt att jag hade blivit drogad.
-Vänta...VA? drogad? stammade mamma fram och jag försäkrade ännu en gång att jag faktiskt mådde bra och att vi vart i kontakt med polisen.
-Men varför dök ingen av er upp på konserten?
-Planet blev inställt så vi kom överens med Pelle att vi ska komma på konserten i Stockholm istället, det är ju ändå bara några dagar tills dess.
Oj det hade jag inte alls tänkt på, om ungefär fyra dagar skulle jag äntligen vara tillbaka i Sverige! Det skulle faktiskt bli riktigt kul och som grädden på mosen så skulle vi få ledigt i två dagar när vi var där plus att Nellie fyller år då, jag måste prata med killarna och komma på någon överraskning åt henne.

När jag och mamma lagt på återgick jag till att röja ner kläderna som låg utspridda i hotellrummet i väskan.
Det skulle bli kul att få komma ifrån Tyskland och få se ett nytt land nu skulle vi till...
vart var det nu vi skulle?
-Nellie vilket land är det vi ska till nu? Jag kunde inte komma ihåg vilket det var så jag var tvungen att fråga, hon funderade ett tag sedan svarade hon
-Jag tror att det var Italien. Svarade hon och jag kunde se hur hennes ögon glittrade antagligen för att hon började tänka på all pizza hon kommer kunna äta.
Klockan var nu 15.06 och det skulle komma en bil som hämtade oss halv fyra så nu var jag tvungen att skynda mig lite, jag sprang runt i rummet och kollade igenom överallt så att jag verkligen inte skulle glömma någonting men plötsligt känner jag hur jag börjar bli yr och illamående "inte igen" tönkte jag och så tappade jag balasnen och föll ner på golvet.
Nellie skrek till och sprang fram till mig samtidigt som hon ringde någon, troligtvis Niall eftersom några sekunder senare flyger våran dörr upp och in kommer Harry och Niall springandes
-Gumman hur gick det? frågade Harry oroligt samtidigt som han hjälpte mig upp, egentligen mådde jag inte alls bra, mitt huvud värkte och höll på att explodera.
-Det gick bra! ljög jag men Harry genomskådade mig och tvingade mig att vila medans han och Niall hjälpte Nellie att packa det sista.

När vi kom till flygplatsen var det förvånandsvärt lite folk och inte ett ända fan fast det berodde väll på att de flesta var i skolan och att ingen visste att vi skulle åka nu men ändå.
Niall och Nellie bestämde sig för att gå och köpa något så då passade jag på att prata med resten av killarna.
-Killar, om fyra dagar ska ju vi till sverige och Nellie fyller år om sex dagar alltså på vår lediga dag...började jag
-Men gud då måste vi ju hitta på någonting!! Sa Liam
-Ja verkligen men vad? Undrade Louis
-Jag vet inte, jag har funderat på det men jar har inte kommit på någonting! suckade jag
-Vi gör så här, när vi är i Italien kan vi ta och prata med Niall och försöka komma på någonting om du uppbehåller Nellie? Sa Harry precis innan Nellie och Niall kom tillbaka så jag gav honom bara en liten nick som svar.
___________________________________________________________________
JAG VET SKIIIT KORT!!! men det får duga! jag stressar ihjäl mig så jag hinner packa allt OCH skriva 5 tidsinställda inlägg så don't complain! KOMMENTERA!!!! Vad ska överraskningen? vad vill NI ska hända?
Posted By: Johanna xx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vas Happenin?