torsdag 29 december 2011

You Are The Air That I Breath - Chapter 19

Harrys Perspektiv
Vi låg och pratade ett tag, eller jag pratade och Johanna nickade eller skakade på huvudet mest eftersom det var så amsträngande för henne att prata.
Efter tag hörde jag hur hennes andhämtning blev långsammare, jag kollade på henne och såg att hon somnat.
Jag kysste henne ömt på kinden och återgick till att fundera på hur jag skulle berätta hur jag känner men efter ett tag blev mina ögonlock tyngre och tyngre.
________________________________________________________________________
(har inga passande bilder)

Johannas Perspektiv

Jag vaknade av att Harry låg och stirrade på mig
-God morgon sötnos! sa han när han såg att jag var vaken
-God morgon sa jag tillbaka och kollade förvånat på Harry
-Jag kan prata!! Sa jag glatt och Harry började skratta.
Sjuksköterskan kom in i rummet och kollade till mig, hon lös med en ficklampa i ögonen på mig, kollade reflexerna, balans och lite sånna saker innan hon bestämde sig för att låte mig gå men hon hade varit väldigt tydlig med att jag skulle ta det extremt lungt och verkligen inte fick sjunga på två veckor, jag förstod verkligen inte hur jag skulle klara det, musik är ju mitt allt och det ända jag är bra på.
Vad ska jag nu sysellsätta mig med medans de andra repeterar och har kul? Om jag känner mig själv rätt så skulle jag börja sjunga igen efter max en vecka även fast jag visste att det inte var särskillt bra för min hälsa och jag visste att oavsett vad Nellie och killarna sa så skulle jag ändå få som jag ville.

När vi kom upp till killarnas hotellrum var Niall och Nellie och handlade någonstans så jag passade på att prata med dem igen om Nellies födelsedag som nu var om bara två dagar och jag fick genast ångest över att jag varit på sjukhus så mycket att vi inte hunnit planera någonting och jag har inte hunnit köpa någon present än.
-Så killar, har ni pratat med Niall om Nellies födelsedag som är i över morgon?
-Ja vi pratade med honom och han tyckte att din idé var utmärkt! Svarade Louis glatt.
Vi satt och planerade hur allting skulle gå till, vad vi skulle göra men sen kom de två "N:en" tillbaka men som tur var hade vi redan hunnit planera det mesta.

Alla förutom jag och Harry hade somnat på varandra i soffan så vi bestämde oss för att gå till mitt och Nellis rum så vi fick vara lite ifred ifall de andra skulle vakna.
-Ska det bli kul att åka till sverige imorgon då? frågade Harry när vi gått ut från deras rum
-Ja det ska bli helt underbart! Då kommer ni få se mycket mer av Stockholm också svarade jag med ett leende lekandes på läpparna.
Vi gick in i rummet och satte oss på soffan och började prata om allt möjligt mellan himmel och jord.
Det var så skönt att ha Harry, han var alltid så snäll och bryr sig så mycket om en.
Jag kände mig verkligen trygg med honom och vi är så lika, det känns som att vi har känt varandra hela livet eftersom vi hade så mycket gemensamt.
Men det ända som fick mig att känna mig lite obekväm var att jag börjar få känslor för honom, jag vet inte om det är bra eller dåligt men det som oroar mig är att om han skulle få reda på det så skulle det förstöra hela våran vänskap och det skulle vara som en mardröm.

När Harry sedan somnat la jag mig ner bredvid honom och fiskade upp mobilen från min ficka, precis när jag fått upp den fick jag ett sms av Nellie "Vart har du och Harry tagit vägen då? ;) xx" jag log lite för mig själv men knappade sedan iväg ett svar där det stod att vi gått iväg till vårat rum och att jag låg ensam vaken, några sekunder senare fick jag ett till sms från henne där hon undrade om hon skulle komma för hon var också vaken ensam och självklart svarade jag ja.
-Haha gud vad sött! utbrast Nellie när hon kom in i rummet där Harry låg och sov och jag skratade bara åt henne
-Så..berätta! Sa hon tillsut efter en kort tystnad som uppstått efter att vi satt oss ner vid matbordet, jag kollade konstigt på henne men förstod sedan att hon ville veta om något hänt mellan mig och Harry.
-Inget hände, vi gick bara hit och pratade..inget mer! sa jag och lät övertygande för ingenting had eju hänt, ingenting mer än att jag börjat få starkare känslor för honom.
-Men du gillar honom va? undrade hon och jag nickade -Berätta det för honom! fortsatte hon sedan
-Jag vill berätta men jag är rädd, jag är rädd för att förstöra allting! Tänk om exakt allt skulle bli förstört för att jag har gått och fått känslor för en av mina bästa vänner..suckade jag

Harrys Perspektiv

Jag vaknade till lite och la märke till att Johanna inte låg kvar i sängen så jag reste mig upp och hörde röster från köket och började gå ditåt men stannade fortare en kvickt när jag hörde dem nämna mitt namn
-du gillar honom va? undrade ena personen som antagligen var Nellie och det blev tyst en liten stund  -Berätta det för honom! fortsatte Nellie sedan
-Jag vill berätta men jag är rädd, jag är rädd för att förstöra allting! Tänk om exakt allt skulle bli förstört för att jag har gått och fått känslor för en av mina bästa vänner..suckade den andra personen som jag var helt hundra procent säker på att det var Johanna och jag kände hur jag fick fjärilar i magen, var det mig dom pratade om? antagligen eftersom dom nämnde mitt namn men varför skulle hennes känslor förstöra vår vänskap? det skulle inte förstöra någonting, jag känner ju likadant..åh kärlek ska alltid vara så svårt tänkte jag och suckade, det blev tyst i köket antagligen hade dom hört min suck så jag gick in i köket medans det var tyst och låtsades som ingenting.
-Tjenare tjejer hur är det?
-Jo allt är bra svarade Nellie glatt medans Johanna satt och kollade ner i bordet
-Vore inte vi alla sova? vi ska upp tidigt för att hinna med flyget mot sverige imorgon, sa jag och båda nickade.
Nellie reste sig upp och gick mot sin säng lite i förväg och precis när Johanna skulle gå tog jag tag i hennes arm och drog henne närmre mig
-Jag har kännslor för dig med viskade jag och lutade mig ner mot henne, hon tvekade lite men sträckte lite på sig så våra läppar möttes i en helt fantastisk kyss.
_____________________________________________________________________
KOMMENTERA!!!!! VAD TROR NI HÄNDER?
Förlåt för att det kommer så många korta inlägg men jag hinner inte göra längre så det blir korta inlägg nästan varje dag eller ett längre inlägg kanske var tredje dag, ni får välja hur ni vill ha det?
Jag skrev det här inlägget på kanske fem minuter för jag kom precis hem från nacka, har shoppat hur mycket somhelst och ska shoppa imorgon igen så det blir ett sent inlägg imorgon också.
Förresten PÅ LÖRDAG HAR NELLIE KOMMIT HEEEEEM!!!:'DD då blir det längre inlägg och bättre uppdatering.
För er som undrade en del saker om fanvideon så skrev jag till en massa saker på det inlägget så det är bara tt skrolla ner en liten bi toch läsa allt :)
Posted By: Johanna xx

10 kommentarer:

  1. Du är så jäkla bra på att skriva, jag älskar seriöst dig!;)

    SvaraRadera
  2. Omg!snälla mer nuuuu?

    SvaraRadera
  3. Mermermermermermermer!!!!!

    SvaraRadera
  4. Hi! I just gotta say that i really enjoy reading this fanfic. I think it's great and hopefully the lads and i get a chance to meet you when we are back in Sweden.
    Xx Harry

    SvaraRadera
  5. Hi, I totally agree with Harry! This blog is incredible and it feels like everything happens for real. By the way, do you like carrots?
    xx Louis T

    SvaraRadera
  6. Hej :)
    Nice blogg :) ett tips,kolla efter bilder på weheartit.com :D
    Där finns många bilder med bäst kvalite,bara ett tips :)
    Och förresten,det är inte riktiga Louis och Harry som har kommenterat va? :P
    Kram♥

    SvaraRadera
  7. Är det verkligen "riktiga" Louis och Harry? Vill veta;) Dessutom skitbra blogg!:) När kommer nästa kapitel??:)

    SvaraRadera
  8. bra blogg ju :D MERAAA!

    SvaraRadera

Vas Happenin?