lördag 3 december 2011

You Are The Air That I Breath - Chapter 4

-Så, shopping idag va?
-Yep, ska vi dra nu? frågade jag och Nellie nickade till svar så vi knöt på oss varsitt par vita Converse och gick sedan ut och tog en taxi in till city där vi sedan sprang sunt som galningar, i varenda affär vi passerade köpte vi något och nu började jag bli tvesam på om allt vi köpt ens skulle få plats i lägenheten men Nellie svarade "men vi kan säkert få ha lite kläder hos Pelle" och jag hade bara skrattat.
_____________________________________________________________
Nellies outfit och Johannas


Vi gick runt och shoppade allt möjligt, kläder, skor, smycken, smink och saker till lägenheten som tex mat men sedan blev vi alldeles för trötta så vi bestämde oss för att gå in på Starbucks och ta en fika.

-Vad får det lov att vara?  Frågade hon i kassan
-Två brownies och två latte tack. svarade jag vänligt
Vi fick det vi beställt och gick en bit in i cafét och satte oss ner och började prata om allt mellean himel och jord
 Nellies perspektiv
-Johanna, du måste berätta..kyssen med Adde?
-Det betydde ingen ting! Svarade hon direkt men fortsatte sedan -visst jag älskar honom men BARA som vän, jag har känt honom i hela mitt liv och det skulle bara bli konstigt om vi blev tillsammans, det skulle vara som att bli tillsammans med ett syskon.
-Jag förstår men du måste prata med honom! och hon nickade bara som svar. Vi böt sedan ämne och började prata om Johannas singel som släppts och hur turnén skulle bli plötsligt avbröt någon våran diskussion med en harkling och både jag och Johanna vände huvudet mot ett killgäng som nu stod bredvid oss
-Ursäkta men är det ledigt här? Frågade ena killen, han var ganska lång hade brunt lite halft lockigt hår
-Ja det är det, svarade jag glatt och hoppade lite närmre Nellie så hela deras gäng skulle få plats där vi satt, de var 5 killar och gud vad jag kände igen dom...en liten del av mig skrek av lycka men samtidigt kunde jag inte koppla till vilka de var och det verkade vara likadant för Johanna för hon satt och kollade på mig med en fundersam blick men plötsligt fick hon ett chockat ansiktsuttryck.

Johannas Perspektiv
Vilka var de där killarna? jag kände igen dom riktigt mycket och satt och funderade riktigt mycket när jag plötsligt kom på det, de var killarna från One Direction! Jag gav Nellie en chockad blick och började prata med henne på svenska så killarna inte skulle förstå vad vi sa
-Nellie, vet du vilka det är vi sitter bredvid?
hon kollade ännu mer fundersamt men sen kom hon också på det
-Åh herre gud, är det verkligen dom?
-mmh helt säkert! men säg inget om att det är jag som ska med på deras turné, sa jag bestämt, hon nickade bara.
-Ursäkta för att jag stör men jag är Liam, sa killen som frågat om platserna var lediga och räckte fram sin hand
-Johanna, sa jag och skakade hans hand
-Det här är Harry, Niall, Zayn och Louis sa Liam och pekade på resten av killarna som vi skakade hand med.
-Vilket språk pratade ni på? frågade Harry fascinerat
-Svenska svarade jag och Nellie i mun på varandra

Harrys perspektiv
-åh, så ni är från sverige? det hörs inte på eran engelska har ni bott här länge? frågade jag nyfiket
-Haha nej faktiskt inte, vi flyttade hit igår! svarade Johanna och log, gud vad fint leende hon har och hennes blåa ögon, amazing!
Vi satt och pratade med tjejerna ett riktigt långt tag och det var verkligen riktigt lätt att prata med dem, det kändes nästan som vi kännt varandra hur länge som hälst.
-Vi måste nog gå nu, sa Nellie efter att suttit och snackat i säkert två timmar och jag såg på Johanna att hon blev lite besviken men hon försökte dölja det, vi gav tjejerna en varsin kram och sedan sa vi hejdå och killarna startade en vilt samtal om någon fotbollsamatch som varit nyligen
-Hallå Harry? Jorden anropar Harry! Sa Louis samtidigt som han viftade med sina händer framför mitt ansikte
-Va? sa jag frågandes och skakade lite lätt på huvedet för att få bort mina tankar om Johanna, hur fin hon var, hur hennes ögon glittrade och det där fantastiska leendet.
-Du tänker på den där tjejen va? Johanna hette hon väll? Frågade Louis och blinkade, jag kollade ner lite blygt, men hallå Harry skärp dig du är aldrig blyg! tänkte jag
-mmh svarade jag bara och kände att jag rodnade lite
-Men du skulle bett om hennes nummer!! Sa Niall
-Men du då, du skulle bett om Nellies nummer jag såg ju hur du kollade på henne!
-fan nu kommer vi aldrig få träffa dom igen ju, suckade både jag och Niall.

Johannas Perspektiv

-Johanna hände det där precis? frågade Nellie med stora ögon när vi gått ut från Starbucks
-Ja det gjorde det, shit tänk deras miner när dom får se oss imorgon igen på mötet, de tror säkert att vi inte ens vet vilka dom är! skrattade jag och Nellie höll med.

När vi kom fram till våran lägenhet packade vi upp allt vi shoppat och städade lite i lägenheten, även fast vi bara bott där i ett dygn så var det redan lite stökigt. "8.00 utanför lägenheten imorgon!" stod det i ett sms från Pelle
-Nellie vi vore sova nu klockan börjar närma sig tio och vi ska upp tidigt imorgon
-Oki men du skulle ju ringa Adde?
-mm gör det nu då suckade jag

*samtal*
-Hallå? svarade Adde
-Hej sa jag tyst
-Är något fel Johanna? Frågade Adde oroligt
-Nej...eller asså den där kyssen...började jag
-mmh förlåt
-be inte om ursäkt det är bara det att vi är bästa vänner och har alltid varit det och nu när jag bor i London och ska turnéra runt i europa så kommer vi inte kunna träffas..så det skulle nog inte fungera mellan oss
-Jag vet och jag tänkte mig inte för, förlåt
-det är okej! vänner?
-Vänner!

-Hur gick det? frågade Nellie när vi lagt på och jag berättade för henne att vi löst allting och allt var precis som vanligt. Vi kröp ner i vår dubbelsäng och startade en film som vi sedan somnade till

NÄSTA MORGON
Både jag och Nellie vaknade med ett ryck när den irriterande väckarklockan ringde "jag går i en dusch" mumlade Nellie och försvann ut ur rummet så jag beslutade mig för att också ta en dusch. Jag sminkade mig lite lätt och borstade håret sedan klädde jag på mig kläderna jag skulle ha.
-Ska jag göra frukost till dig också? ropade Nellie från köket
-Nej tack jag tar nog bara ett äpple, svarade jag, jag fattar inte hur hon kan vara så snabb på morgonen?

Jag gick in i köket där Nellie satt med sin Iphone och spelade Temple Runner, jag tog ett rött äpple som jag började knapra när jag sedan fick ett smsa av Pelle där det stog att vi skulle komma ut nu så vi drog på oss våra skor, solbrillor och tog sedan våra väskor och sprang ut där Pelle stod med sin bil och väntade, han gav oss varsin kram och sen satte vi oss i bilen och började köra
-Så är du nervös? undrade Pelle
-Nej inte direkt, vi träffade killarna igår på Starbucks men vi berättade inget, svarade jag och både jag och Nellie började fnittra lite. Vi åkte i kanske tio minuter sen var vi framme där mötet skulle hållas, när vi väl kom ut ur bilen blev jag nervös så jag tog tag i Nellies arm
-Jag kommer fan skita på mig!! sa jag på svenska och hon bara skrattade.
Vi gick in i ett hus och gick igenom massa korridorer och stannade utanför en vit dörr, man hörde röster och killarnas skratt där innefrån och jag blev genast mer avslappnad och plötsligt öpnas dörren och vi går in i rummet.

2 kommentarer:

  1. Snälla skriv mera nuuuuu!!!??? gosh älskar din blogg!!!

    SvaraRadera
  2. SKIT BRA BLOGG FORTSÄTT SÅ!!! I LOVE ONE DIRECTION!!<3 1D

    SvaraRadera

Vas Happenin?