fredag 2 december 2011

You Are The Air That I Breath-Chapter 3

-Säker på att du inte har glömt någonting nu? frågade mamma ängsligt
-Ja mamma jag är säker! Suckade jag och kollade omkring för att se vart Johanna tog vägen, hon stod en liten bit bort och pratade med sin familj och Adde, Adde såg inte särskillt glad ut men jag förstår honom han var ju stört kär i Johanna och nu skulle han inte få träffa henne på..gud vet hur länge.
-Vi måste gå nu. Det var Johanna som väckte mig ur mina tankar den här gången.
___________________________________________________________________

1:Nellies Outfit

2:Johannas Outfit


Efter en massa kramar och tårar från mammorna så var det dags att gå men precis när jag ska vända mig mot Johanna ser jag hur Adde böjer sig ner mot henne och kysser henne, åh nej det här kommer inte sluta bra sa jag tyst för mig själv.

"Spänn fast säkerhetsbältena vi landar alldeles strax i London" väcktes jag av en röst som sa, jaha redan framme?
Jag skakade lite på Johanna som fortfarande sov

Johannas Perspektiv

Jag vaknade av att någon skakade på mig
-Vad vill du? Frågade jag trött
-Vi ska landa! sa Nellie glatt. Jag gnuggade ögonen och satte sedan på mig bältet och jag kände hur vi sakta närmade oss marken. När planet landat gick vi till bandet där våra väskor skulle komma och då la jag märke till hur oerhört lite folk det var...konstigt? det var ju helt tomt, aja whatever.
Vi tog våra väskor, vilket var massor eftersom vi tagit med i princip allt vi ägde nu när vi ska flytt till London och resa runt så mycket. Vi gick ut ur flygplatsen och hoppade in i en taxi som tog oss till våran lägenhet, gud nu var jag taggad, vi skulle äntligen få se våran helt egna lägenhet och jag skulle få veta vem jag ska få turnera med, exited or what?
-Så vi är framme, sa chauffören när vi stannade
-Tack. sa vi i mun på varandra och Pelle betalade taxin
vi tog alla väskor och bar upp till våran lägenhet, den var stor, riktigt stor faktiskt! tapeterna i lägenheten varljusa och möblerna likaså, allt var så fint som en dröm helt enkelt, en dröm jag verkligen inte ville vakna upp ur.
-OMG!!!!!! Skrek Nellie plötslig och jag sprang till henne, när jag kom till rummet hon var i så stod jag bara och gapade
-Shit! var allt jag fick ur mig, där stog vi i våran gemensamma walk in closet som var enorm.
Lägenheten hade två sovrum men vi bästämde oss för att dela sovrum eftersom vi båda ör mörkrädda så har vi det andra som gästrum, det fanns även två badrum vilket var väldigt bra då slapp vi fightas om duscharna iallafall.

Vi hade tillbringat hela kvällen åt att packa upp våra väskor och ställa iordning allt som vi ville ha det och när det väl var klart fanns det inte ord för hur snyggt det var.
-Vi måste shoppa imorgon, vår closet ser ganska tom ut sa jag och vi bestämde att det var morogndagens huvudplan.
*knack knack knack*
-Nellie öpnnar du dörren? Ropade jag till henne som ändå var i köket som låg näst intill hallen, jag fick inget svar men hörde att dörren öppnades och sedan hörde jag Pelles röst
-Ville ni veta vem artisten är? frågade Pelle som kom in i sovrummet med Nellie efter sig
-Jaaaa berätta nu!! Pep jag
-One Direction sa Pelle
-VA!? OMG DU SKÄMTAR??? skrek jag och Nellie i mun på varandra
-Nej, ni ska tillbringa minst 7 månader med dom.
Vi pratade väldigt länge om hur allt skulle gå till, att om redan två dagar skulle vi ha ett möte och planera massa inför turnén, när Pelle gått gjorde vi oss nattklara och la os i sängen och bara låg och pratade om allt som hänt på bara några dagar och på sånt som skulle hända framöver.

*rriiiiing rriiing*
Jag vaknade med ett ryck av att alarmet ringde, idag ska vi ut och shoppa en massa nya kläder och storhandla mat och annat praktiskt till lägenheten. Jag gick in i duschen och tvättade mig lite snabbt sedan gick jag ut och klädde på mig ett par svarta höga short men ett rosa instoppat over size linne, jag tog lite smyckeb till det och sminkade mig lätt. Jag gick in i köket där Nellie redan stod påklädd och klar med en macka i handen
-Jag gjorde frukost åt dig också, sa hon med ett leende på läpparna
-Tack så mycket, sa jag och besvarade hennes leende
-Så, shopping idag va?
-Yep, ska vi dra nu? frågade jag och Nellie nickade till svar så vi knöt på oss varsitt par vita Converse och gick sedan ut och tog en taxi in till city där vi sedan sprang sunt som galningar, i varenda affär vi passerade köpte vi något och nu började jag bli tvesam på om allt vi köpt ens skulle få plats i lägenheten men Nellie svarade "men vi kan säkert få ha lite kläder hos Pelle" och jag hade bara skrattat.

__________________________________________________________________________-----

Detta är ett Tidsinstället inlägg som jag satt och skrev på mitt i natten och det kan vara därför saker och ting är lite otydligt, är hur trött som helst aja just nu sitter jag väll antagligen inne på sergel och ser på någon film med bestis festis så ett tips ni kan göra under tiden ni väntar på ett nytt kapitel, KOMMENTERA!!!!!:D <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vas Happenin?