måndag 5 december 2011

You Are The Air That I Breath - Chapter 5

Vi gick in i ett hus och gick igenom massa korridorer och stannade utanför en vit dörr, man hörde röster och killarnas skratt där innefrån och jag blev genast mer avslappnad och plötsligt öppnas dörren och vi går in i rummet.
__________________________________________________________



Harrys perspektiv

Vi satt inne i rummet och pratade om turnén och vilka länder vi skulle besöka och lite sådanna saker, vi hade fortfarande inte fått veta vem det var som skulle turnéra med oss det ända vi visste var att det var en tjej från något annat land. Dörren inte till rummet öppnades och allas blickar vändes mot dörröppningen och in kliver en man i kanske 30 års åldern och två tjejer..vänta va var det verkligen? shit det är Johanna och Nellie, jag kollade på Niall som satt mittemot mig och vi båda log stort
-Så Johanna, Nellie hur kommer det sig att ni inte berättade att det var ni? Frågade jag, de började fnittra och skulle precis svara när våran manager öppnade munnen och sa
-Vänta, känner ni varandra? chockat
-haha ja vi träffades på Starbucks igår! skrattade Johanna, vi pratade en stund och sedan satte mötet igång igen, vi planerade allt från scen-kläder, koreografier och i vilken ordning allting skulle ske men under hela tiden kunde jag inte göra annat än att kolla på Johanna, jisses hon var verkligen vacker med sitt blonda lockiga hår och blåa ögon.

Nellies Perspektiv

-Så vad ska ni tjejer göra nu då? det var Niall som frågade det och så la han varsin arm över mig och Johanna
-Vi ska nog hem och bara ta det lungt men ni kan ju följa med och kolla på film eller något sådant om ni vill? och de alla killarna tyckte det lät som en bra idé så vi gick ut till Pelles bil och åkte hem till våran lägenhet. Shit, ganska sjukt egentligen om man tänker på att för en vecka sedan satt vi i skolan och Johanna fick ett telefonsamtal, nu är vi i London och har en egen lägenhet och har bott här i två dagar, har redan 5 nya vänner men inte vilka som helst utan killarna från One Direction och nu sitter vi i samma bil som dom på väg hem till oss, det känns faktiskt ganska mäktigt även fast varken jag eller Johanna är särskillt stora fans.
-Vilken film ska vi se då? undrade Johanna
-Den här? frågade Liam och höll fram Karate Kid
-Visst!
Vi plockade fram godis och trä'ngde ihop oss i soffan, Liam, Zayn och Louis satt i soffan medans jag, Johanna, Harry och Niall sate oss på golvet nedanför soffan och såklart satte sig Harry bredvid Johanna, inte så konstigt eftersom jag märkte hur han kollade på henne...

Nialls Perspektiv

Ingen verkade vara särskillt intresserade av filmen så det slutade med att alla satt och katsade godis på varandra när sedan Harry slängde sig på Johanna och började kitla henne så jag gjorde detsamma på Nellie
-AAAAH NEEJ NIALL SLUUUTA!! skrattade hon fram, åh hennes skratt så fint så fint
-Hahaha nej aldrig!
Tillslut låg resten av killarna över oss och det övergick till brottning men efter ett tag så låg vi alla helt utmattade på golvet.
-Kan vi inte köra truth or dare? frågade jag samtidigt som jag reste mig upp
-visst jag ska bara hämta en flaska svarade Johanna och gick iväg. När hon kom tillbaka med en flaska i handen satte vi oss i en ring på golvet.
-Jag börjar! Skrek Nellie och tog flaskan och snurrade den och flaskan stannade på Louis
-Hmm...Louis, kyss Harry sa Nellie och flinade
-Haha kom här my lover boy sa Louis och blinkade med ena ögat. Vi spelade rätt länge och vi bestämde att vi bara skulle snurra en gång till och såklart ska den stanna på mig
-Dare, svarade jag Louis när han frågade Truth or Dare?
-Okej, kyss Nellie sa han och jag såg hur Nellie började rodna.
Nellies Perspektiv
-Kyss Nelllie, sa Louis med ett brett flin och jag kände hur jag började rodna, men gud vad pinsamt, shit vad ska jag göra, tankarna snurrade runt i mitt huvud och Niall började närma sig mer och mer tillslut slöt jag mina ögon och våra läppar möttes, shit det kändes som blixtrar när våra läppar möttes. Jag la automatiskt mina armar runt hans nacke och han la sina runt min midja.
-Okej asså det räcker nog nu sa Zayn och alla började skratta, såklart ska ju jag börja rodna och alla börjar skratta ännu mer.
-Boyz vi måste dra hem nu, vi har ju intervju tidigt imorgon och konsert på kvällen sa Harry och kollade lite ledsamt på Johanna. Killarna reste sig upp och gick ut i hallen, vi kramade om alla när vi sa hejdå och Niall gav mig en puss på munnen.
-Hejdå, vi ses sa Niall och log och när han gått ut från lägenheten var det bara Louis och Harry kvar av killarna så jag kramade båda och Johanna likaså.

Johannas Perspektiv
-Hejdå då, sa Harry och såg lite ledsen ut
-men vi ses ju snart igen sa jag och han sken upp och gav mig en lång varm kram precis när han skulle släppa taget böjer han sig ner mot mig, jag ställer mig lite på tå och våra läppar möts i en perfekt kyss. Jag avslutade kyssen och kramade honom en sista gång innan dom verkligen var tvungna att gå.
Jag stängde dörren efter dem och satte mig ner på golvet med världens största leende
-O M G sa Nellie glatt
-Jag kan bara hålla med sa jag och jag kände hur min mobil vibrerade, jag tog upp mobilen från fickan och såg att jag hade ett sms från Harry "Vill du och Nellie komma på våran konsert imorgon? xxHarry" läste jag och jag sken upp som en sol
-Det var från Harry va?
-Ja det var det, han undrar om vi vill komma påp deras konsert imorgon vad ska jag svara?
-jaaaaaa såklart!!

"Hejsan, ja klart vi vill :) xxJohanna" skrev jag och vissade Nellie som nickade till svars
"Vad kul, en bil hämtar er 19.00 utanför eran lägenhet xxHarry" Fick jag som svar så jag berättade det för Nellie som stog och hoppade omkring som en galning och jag kunde inte göra annat än att skratta åt henne.
-Men gud vad ska jag ha på mig!!? Utbrast Nellie plötsligt
-Ingen aning, shoppa imorgon? frågade jag
-Men det är ju det ända vi har gjort de dagarna vi har varit här suckade Nellie
-Ja men dåså då har vi ju kläder! svarade jag glatt

Jag gick in i vardagsrummet och satte mig i soffan, plockade upp min Mac book och loggade in på twitter "Great day with some friends" skrev jag och såg även att jag hade fått 5 nya followers, Harry, Niall, Louis, Liam och Zayn. Jag gick in på Harrys profil och kollade han senaste tweet "Great day with great people @Louis_Tomlinson @Zaynmalik @Real_Liam_Payne @niallofficiall @Johanna143luvU and @Nellieepellie ;)" jag log lite för mig själv när jag läste det, jag kollade även de andra killarnas twitter och även dom hade skrivit något liknande. På bara några minuter hade jag gått från att ha ca 1000 följare till över 3ooo följare.
Vi drog på oss våra pyjamaser och la oss ner i sängen och somnade nästan på en gång.

-Vad ska vi göra innan konserten då? frågade Nelllie när vi båda stod i badrummet och sminkade oss
-Vad sägs som att gå till stranden, det är riktigt varmt ute?
-Visst svarade Nellie och vi packade iordning allt vi skulle behöva ha med oss och gick iväg till stranden som bara låg några hundra meter ifrån oss.
-sisten i är en fegis!! skrek jag och började springa mot vattnet
-Fuuusk!! skrek Nellie och började springa strax efter mig och började skvätta vatten som bara den när vi båda var i vattnet.
-IIIIH sluuta!!! skrek jag och vi båda började asgarva. Vi badade och solade riktigt länge.
_____________________________________________________---
KOMMENTERA NUUU!!! 5 kommentarer så kommer nästa del redan ikväll!


Från och med kommer det inte bara vara jag som skriver utan nu ska även miiin besto Nellie vara med och skriva så då kommer det bli ännu bättre uppdatering, vi ska försöka hinna med 2 inlägg per dag men det blir iallafall minst 1 om dagen! xx

4 kommentarer:

  1. du är grym? hoppas du vet det! :)

    SvaraRadera
  2. MERA MERA MERA MERA MERA MERA MERA!!! Snälla skriv mera!!

    SvaraRadera
  3. När kommer nästa del? vill ju läsa mera nu :P grymt bra novell btw!:)

    SvaraRadera
  4. Jätte bra men när kommer det lite drama?

    SvaraRadera

Vas Happenin?